El govern porta al ple el Pla de Mobilitat després de les assemblees ciutadanes

Aquest dijous en la sessió ordinària del mes de març està previst que es debati i s’aprovi inicialment el Pla de Mobilitat. Un document que recull una diagnosi de l’estat actual de la mobilitat a peu, en bicicleta, en transport públic i en vehicle privat així com també va propostes de millora en tots els àmbits. El pla, iniciat en l’anterior legislatura, l’ha elaborat l’empresa Doymo i ha estat modificat pel nou govern. Les modificacions i també bona part de les propostes que recull han estat comentades pel regidor de mobilitat, Fran Sànchez, es diverses assemblees ciutadanes celebrades els últims mesos arreu del municipi i dissabte dia 2 a les 12.30h hi haurà una més a la sala de plens. En aquestes trobades els veïns participants han manifestat les seves preocupacions per la manca d’oferta de transport públic, els problemes de la convivència entre vehicles, vianants i bicis en alguns punts, la necessitat de reordenar la circulació al centre i han reclamat una millora de les comunicacions amb els municipis veïns.
Segons les dades del pla de mobilitat els ripolletencs realitzen 127.900 desplaçaments al dia, és a dir 3,6 per habitant i quan es mouen internament pel municipi ho fan majoritàriament (un 85%) de forma sostenible, a peu o en bici. Per a desplaçar-se a l’exterior sis de cada deu viatges són en vehicle motoritzat. Amb aquestes i altres dades es dibuixa al pla l’estat actual de la mobilitat apuntant que cal millorar la continuïtat de la xarxa de carrils bici, millorar la connexió a peu amb Barberà i detecta que manquen un miler de places d’aparcament per a residents. Pel que fa a l’aparcament l’estudi mostra preocupació per la indisciplina i afirma que es produeixen unes 2.000 operacions d’aparcament il·legal diàries.
.
Alguns projectes destacats del Pla de Mobilitat 

Soterrament de la C-58
Reivindicació històrica que s’ha inclòs al Pla de Mobilitat. Es xifra amb un pressupost de 1.380.000€ i es considera d’alta prioritat.

Millorar la connexió amb Barberà
Es proposa crear una vorera i un carril bici a la N-150 que permeti arribar caminant fins a Barberà del Vallès. S’apunta que tindria un cost de 273.000€ i d’alta prioritat.

Millora Xarxa de Bicicletes
Es preveu tancar la xarxa de carrils bici resolent punts conflictius i millorant la senyalització. Té un pressupost de 151.131€ i es considera d’alta prioritat.
També relacionat amb bicicleta es proposa solucionar el conflicte a la passarel·la de vianants i instal·lar aparcament segurs (Bicibox).

Millora xarxa autobús
Es proposa 12 noves parades i millores en el servei en gairebé totes les línies actuals. S’ha calculat un cost 753.209€. A més també es preveu millora en les parades i en la circulació.

Pla actuació al Centre
Es proposa fer un estudi específic.

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies

ACCEPTAR
Aviso de cookies