Dos anys després de la dissolució de la Comissió de la C-58 tot continua aturat

Ni amb comissió ni sense. Ni amb uns ni amb altres al govern de la Generalitat. La solució a l’impacte de l’autopista al seu pas per Ripollet no arriba. I res millora pels veïns que tenen a tocar els cotxes mentre la C-58 canvia el seu aspecte per una banda amb el nou carril BUS VAO i per l’altra amb la construcció de la rotonda més gran d’Espanya.

Cada cop queden menys excuses i es fa més difícil d’entendre com pot ser que encara no s’hagi solucionat l’impacte de l’autopista C-58 al seu pas per Ripollet. Durant el 2012 tampoc serà. Als pressupostos de la Generalitat no hi apareix cap partida per actuar en aquest tram de la via encara que sí que es preveu invertir 570.077 euros en la instal•lació de barreres arquitectòniques al llarg de gairebé un quilòmetre al pas de la C-58 per Badia del Vallés. Una altra reivindicació històrica que es veurà resolta just mesos després que en aquest tram de l’autopista s’hagi fet també una nova sortida i la rotonda més gran d’Espanya. Actuacions que a banda de millorar els accessos a Sabadell i Badia s’han fet per facilitar la comunicació de la nova zona comercial i de serveis de Sant Pau de Riu Sec, on hi ha prevista la construcció de l’Ikea.
També inversions previstes en 2012 seguint la C-58 de Ripollet cap a Barcelona. De fet dins el terme municipal ripolletenc els pressupostos de la Generalitat inclouen 19.299.000 euros més pel carril BUS-VAO que està previst es pugui acabar durant aquest 2012. A l’obra que està molt avançada en la seva part central li resta per acabar les entrades i la incorporació a la Meridiana.
A aquestes inversions en la pròpia autopista s’afegeixen els darrers anys altres actuacions importants a la comarca que han passat també per davant de la reivindicació ripolletenca. Pont a la AP7 a Cerdanyola, la Ronda Oest a Sabadell, el soterrament de la C17 a Montcada, tot plegat inversions en infraestructures, amb pressupostos i dificultats tècniques superiors en molts casos a la que representa el soterrament a Ripollet.

La meitat de la solució
A finals del 2009 semblava que després de dues propostes que no havien agradat el projecte de rebaix de l’autopista amb cobriment i arranjament de l’entorn com a mínim permetia un acord pel que fa a la part més allunyada dels pisos. És a dir, tothom coincidia que l’arranjament del talús i l’adequació en nivells de la zona verda era una bona solució per a la part de l’autopista que va de la passarel•la cap a Sabadell.
En l’altre tram no hi havia consens i això va propiciar la dissolució de la Comissió. La insistència d’alguns integrants en la demanda històrica del soterrament ara que semblava que es podien resoldre els impediment tècnics va evidenciar més les diferències existents dins del propi municipi, tot i que en altres èpoques la demanda havia estat unànime.

Consens en la solució del tal·lús / D. Rúa

El govern local (PSC i CIU) tirava pel dret i al setembre del 2009 aprovava la dissolució de la Comissió Municipal de solucions a la C-58, integrada per representants de tots els grups municipals i del Fòrum Soterrem l’Autopista i que havia estat l’encarregada de tractar el tema des del 2003. L’alcalde, Juan Parralejo, explicava que era “un moment clau per prendre decisions. Retardar o bloquejar les propostes només significaria no donar solució als veïns i veïnes que pateixen l’impacte de l’autopista.” Així tot semblava apuntar que es tiraria endavant amb el projecte del rebaix però més de dos anys després res s’ha mogut, res se sap dels estudis encarregats per la Generalitat.

Tampoc sense comissió
Des del govern local expliquen ara que continuen esperant resposta de la Generalitat. De la darrera reunió ja fa un any, quan l’alcalde, Juan Parralejo i el regidor Xavier Peñarando, que havia estat president de la comissió, es van reunir amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, per explicar-li “en quin punt es trobava el projecte i a quins compromisos s’havia arribat amb l’anterior govern”. Però des de llavors res se sap encara que des del govern local asseguren haver insistit en diverses ocasions. Tot plegat està en punt mort. La desaparició de la comissió ha acabat amb el debat al municipi i a sobre lluny d’accelerar una solució encara que fos la proposta del rebaix, sense consens, el cert és que el tema està aparcat i fins i tot s’ha desactivat la pressió social. En Manel Pérez, portaveu del Fòrum Soterrem l’autopista és prou gràfic, “estem hivernant” diu al respecte de la situació del col•lectiu. “Des que es va tancar la comissió la feina l’han de fer els polítics del govern i de l’oposició, nosaltres estem esperant notícies” encara que sense gaires esperances conclou que “ara mateix qualsevol acció sembla una utopia”.
Des de l’oposició també asseguren no tenir cap informació al respecte. El regidor del COP-CpR Antoni Pijuan considera que s’està manifestant la “manca de voluntat política, la deixadesa del govern”. De fet, tots els partits polítics portaven als seus programes electorals en les municipals de maig la intenció de treballar per solucionar l’impacte. Ja portem més de mig any i encara res s’ha mogut.

Leave a comment

Your email address will not be published.

*



Aquesta pàgina utilitza galetes ('cookies'). Si continua navegant dóna el seu consentiment i accepta la nostra política de galetes, clica aquí per a més informació.plugin cookies

ACCEPTAR
Aviso de cookies