Ampli acord al ple per tal d’insistir en la petició de passar a ser zona 1 de transport
El dèficit històric de transport públic va tornar a ser protagonista al ple municipal, igual que ho està sent a gairebé totes les assemblees convocades als diferents barris. Sorprenentment es va parlar al ple a propòsit de la única moció no aprovada de la sessió ordinària de gener. Va ser el PSC qui la va plantejar per demanar que es convoqui la comissió de l’arribada del tren i que l’Ajuntament demani informació sobre la T-Mobilitat i proposi al nou conseller de territori que es recuperi el projecte del TramVallès, que Ripollet passi a ser zona 1, més freqüència de pas del bus Exprés a Barcelona, un estudi d’ús de la nova línia B5 i l’adhesió a la targeta rosa (títol de transport amb descompte per a gent gran i persones amb discapacitat).
CDC i el PP van votar a favor de la moció mentre que ERC i Cs es van abstenir. La regidora republicana, Lurdes Serra, va dir a Parralejo que “és una llàstima que no s’adonessin dels pro- blemes del transport públic abans, quan governaven”. Una critica que també va fer el regidor de Ciutadans, Francisco Javier Tapia, que va argumentar la seva abstenció afirmant que la petició de ser zona 1 els hi genera dubtes. Tampoc el regidor de mobilitat, Fran Sànchez, es va estar d’apuntar amb ironia que s’alegrava de rebre aquestes aportacions del PSC però que votarien en contra de la moció perquè tot el que es demana “ja s’està fent”.
Sànchez va explicar que convocaran properament la comissió de l’arribada del tren actualitzada amb la nova situació del ple i que ja han estat informats de la T-Mobilitat, un canvi en la forma de pagament al transport públic “que es retardarà”. I va fer balanç de la feina feta des de la seva regidoria assegurant que ja han demanat reunir-se amb la Generalitat per insistir en la petició de ser zona 1, que s’han fet canvis a l’Exprés com millorar la freqüència de pas els dies de pont o treure la parada de Meridiana amb Sagaró per reduir el temps de viatge, que faran un estudi del B5 quan la línia compleixi tres mesos i que els ripolletencs ja poden demanar la targeta rosa però que a més han aconseguit el compromís per tal que la puguin utilitzar en el futur també aquí, malgrat estar a la zona 2.